Didactiek, train de trainer

Heb je een kennisintensieve organisatie en je wilt je marktpositie versterken door klantoriëntatie en commercie sterker te verankeren in je organisatie? Dan is het een zinvolle afweging om in lijn met deze ontwikkelbehoefte de trainingen aan je eindgebruikers een meer representatief karakter te geven. Dit kan door het ontwikkelen van contactuele- , communicatieve-, sociale- en didactische vaardigheden én het ontwikkelen van de commerciële sensibiliteit van je trainers. Het gaat daarbij om ambassadeurschap, het ontwikkelen van reflectief vermogen, het betrekken van eindgebruikers bij je organisatie, het signaleren van commerciële kansen en het binnen trainingsstandaards werken met creatieve werkvormen, om in groepen en bij klanten het verschil te maken.

 

Doel

Het resultaat van deze training is

  • Het contact en de communicatie verbeteren, ter versterking van het imago van de organisatie.
  • Vergroten van het trainingsrendement door het verder ontwikkelen van contactuele-, communicatieve-, sociale- en didactische vaardigheden.
  • Versterken van het representatieve karakter van trainingen.
  • Vergroten van de commerciële sensibiliteit van trainers.
  • Actief beïnvloeden van groepsdynamiek en het vergroten van de interactie met deelnemers door meer variatie in de uitvoering van trainingen.
  • Bij het ontwikkelen van trainingen verschillende werkvormen toepassen met als doel het lerend vermogen van de deelnemers te vergroten en de training attractiever te maken.
  • Vergroten van de uniformiteit in trainingen door het ontwikkelen van een trainingsstandaard.

Doelgroep: producttrainers.

Programma: zeven dagdelen.