Het commercieel klantgesprek

 

Klantverwachtingen nemen toe en markten en producten worden complexer. Het is daarom van belang dat je weet wie je klanten zijn, dat je de juiste inspanningen doet en dat je deze inspanningen heel goed doet. De noodzaak voor een efficiënte procesgerichte aanpak van verkoopinspanningen in combinatie met goed ontwikkelde verkoopvaardigheden is cruciaal om succesvol te zijn en succesvol te blijven.

 

Meer specifiek

Doel

  • Effectiever gesprekken voeren vanuit een win-win strategie.
  • Weten hoe resultaten tot stand komen, heldere doelen stellen en actief sturen op activiteiten.
  • Bewust worden van het effect van eigen gedrag op anderen en gedrag kunnen beïnvloeden.
  • Gestructureerd een klantgesprek voeren met meer zekerheid op een positief eindresultaat.
  • Initiatief nemen, sturen met vragen en de regie houden in gesprekken.
  • Waarde verkopen. professioneel klanten binden aan de organisatie.
  • Randvoorwaarden benoemen die persoonlijke resultaten positief beïnvloeden en actief sturen op de relatie.

Thema’s

  • Intake en Mindsonar test.
  • De sales funnel,
  • Proces en jouw ratio’s.
  • Kwantitatieve en kwalitatieve ratio’s.
  • Jouw propositie.
  • Het geheim van overtuigen.
  • Hoe goed ben je echt.
  • Jouw eerste indruk.
  • Boost je gunfactor.
  • Match met jouw klant.
  • Principes in communicatie.
  • Werkelijk contact maken.
  • Sturen in gesprekken.
  • Wat klanten echt willen.
  • Kansen komen maar één keer.
  • Structureer je gesprek.
  • Weerstand overwinnen.
  • Ken je wisselgeld.
  • Onderhandelen volgens Harvard.
  • Waarde toevoegen voor jouw klant.
  • Van klant naar relatie.
  • In gesprek met verschillende acteurs.
  • Een klimaat van doel-bereikend werken.

Neem contact op voor een passende datum.

Doelgroep: verkopers binnendienst en buitendienst, accountmanagers.

Duur van het programma: acht dagdelen met overnachting.

Voorwaarde voor deelname: verantwoordelijk voor een commercieel resultaat.