Verkopen vanuit verbinding

Klantverwachtingen nemen toe en er is een groot aanbod van concurrerende producten. Het is daarom van belang dat je weet wie je klanten zijn, dat je weet wat jouw klant van jou verwacht en dat je jouw klant blij kunt verrassen. Het gaat om de juiste inspanningen doen en deze uitzonderlijk goed doet. Een langdurige relatie opbouwen met je klant is belangrijk omdat blije klanten terugkomen. Dezelfde verkoopinspanning met meer resultaat! Als je een langdurige relatie met je klanten wilt opbouwen zul je dus moeten investeren in de relatie. Goed ontwikkelde vaardigheden helpen je om die relatie met jouw klanten op te bouwen. De vraag die wij gaan beantwoorden is; hoe maak je van jouw klant een blije klant!

Doel

  • Effectiever gesprekken voeren vanuit een win-win strategie.
  • Weten hoe resultaten tot stand komen, heldere doelen stellen en actief sturen op activiteiten.
  • Bewust worden van het effect van eigen gedrag op anderen en gedrag kunnen beïnvloeden.
  • Gestructureerd een klantgesprek voeren met meer zekerheid op een positief eindresultaat.
  • Initiatief nemen, sturen met vragen en de regie houden in gesprekken.
  • Waarde verkopen. professioneel klanten binden aan de organisatie.
  • Randvoorwaarden benoemen die persoonlijke resultaten positief beïnvloeden en actief sturen op de relatie.

Doelgroep: verkopers binnendienst en buitendienst, accountmanagers.

Duur van het programma: acht dagdelen met overnachting.

Voorwaarde voor deelname: verantwoordelijk voor een commercieel resultaat.