Het Goede gesprek

 

Goede gesprekken blijven je bij, zij maken iets bij je los. Goede gesprekken beginnen met de vraag wat wil jij écht, zij gaan over verbinden, over kijken naar wat er speelt, over luisteren naar wat er werkelijk wordt gezegd én wat er niet wordt gezegd. Goede gesprekken gaan over kwetsbaarheid, over aanvoelen en benoemen wat mensen zichtbaar raakt. Goede gesprekken gaan ook over goede afspraken, over zeggen wat je doet en over doen wat je zegt.

 

Doel

  • Het vergroten van de betrokkenheid van medewerkers.
  • Stimuleren van eigenaarschap en eigen verantwoordelijkheid.
  • Vergroten van de weerbaarheid en de zelfredzaamheid.
  • Activeren van eigen regie in thema’s als vitaliteit en inzetbaarheid.
  • Vergroten van toekomstperspectief vanuit waardering en feed-forward.
  • Moeilijke gesprekken leren voeren met behoud van de relatie.
  • Bevorderen van zelfreflectie en het realiseren van een persoonlijk ontwikkelplan.

Doelgroep: leidinggevenden en teamcoördinatoren

Programma: vier dagdelen.