Hoe wij het aanpakken

 

Een directieteam leert hoe zij meer kunnen werken vanuit verbinding?
Wij verzochten het directieteam om in een managementtraining een constructie te bouwen. Het directieteam ondervond in de samenwerking aan den lijve dat het hen vooral ging om de inhoud en niet om hoe er werd samengewerkt. Dit bracht gesprekken op gang over waarden en normen. Nieuwe ontwikkelde waarden en normen zorgden ervoor dat de organisatie haar concurrentie positie verder kon uitbouwen.

 

Een commercieel team ervaart het effect van hun communicatie?
Wij vroegen teamleden om samen een puzzel te leggen van formaat. Bij het leggen van de puzzel werden zij uitgedaagd om goede vragen stellen, samen te vatten en door te vragen om het probleem helder te krijgen. Teamleden ontdekten gaandeweg een ontbrekende schakel in het commercieel proces. De daarop volgende procesverbetering en het inzetten van nieuwe vaardigheden maakten het mogelijk om effectiever samen te werken en sneller tot resultaat te komen.

 

Een managementteam ervaart dat zij meer buiten de box kunnen denken?
Dit was nodig om wendbaarheid in het team te vergroten. De overtuiging dat het voorgelegde probleem onoplosbaar was verstarde het team. De teamleden gingen niet meer op zoek naar oplossingen, zij kwamen pas in beweging nadat zij zagen dat een oplossing werkelijk mogelijk was. Het team werd zich bewust van de oorzaak van de beperkte wendbaarheid. Dit bracht gesprekken op gang over wat het team nodig had om de wendbaarheid te vergroten. De interventie vergrootte het eigenaarschap en stimuleerde de creativiteit van het team.